Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Ahad, 25 April 2010

budak sekolah cuba bunuh diri...



isk isk isk... kesian pun ada...nak marah pun ngan budak nih... islam...islam ... islam...itu yang mak ngoh nak marah sgt.



dik oooiiii, kita orang islam, xboleh bunuh diri walau sekuat mana sehebat mana dugaan dan ujian yang ALLAH turunkan kepada kita. kes nih berlaku di sebuah sekolah, lebih kurang 23hb april 2010 la rasanya.





kenapa ini berlaku ??? sebab budak ini mengalami tekanan kerana cintanya ditolak oleh rakan sekelasnya juga... selain menolak cintanya, si perempuan itu dan rakan2 lelaki yang lain dikatakan telah mengejek budak lelaki ini, menyebabkan dia pecahkan cermin tingkap kelasnya dan bersantai2 di balkoni belakang tu. Ayat bersantai nih , xmo guna ayat niat nak bunuh diri.


selain itu juga, difahamkan, ayah budak ini, yang juga seorang pensyarah telah meninggal dunia sebulan yang lepas, dan mak budak ini bertugas di sekolah itu juga.


namun, syukur alhamdullillah, budak ini tidak berjaya membunuh diri kerana bomba merangkul tubuhnya sebelum dia sempat terjun.



Apa apa pun, ini budak lagi... pegangan agama pun nipis lagi. jadi sebagai orang dewasa, mak ngoh amat berharap orang berada di sekeliling budak nih, membimbing budak ini. lagi satu, mak ngah harap orang sekelilingnya juga janganlah mencaci tindakan bodohnya dan janganlah diungkit lagi. bukan per, takut dia makin tertekan.


Sebagai orang tua, mak ngoh rasa sedihlah gak zaman sekarang, mcm ramai pulak kedengaran orang cuba bunuh diri...tp syukur tak berjaya. semoga mereka semua bertaubatlah. orang yang bunuh diri dikira bukan islam, tidak boleh disemadikan di kubur orang islam.... dan akan ditempatkan di dalam api neraka SELAMANYA....SELAMANYA....wallahualam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!