Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Rabu, 5 Januari 2011

Semalam badminton bermasalah, hari ini karate pula

Apa nak jadi dengan sukan negara. Setelah bola sepak mula menaik maju, badminton pula mula meragam. Bukan kerana kalah dalam pertandingan tetapi kerana masalah kejurulatihan yang tidak diketahui punca yang sebenar.

Hari ini, karate pula dilanda masalah kejurulatihan apabila Persekutuan Karate Malaysia (MAKAF) memecat jurulatih kebangsaan, P. Arivalagan.  Ekoran dari pemecatan itu, atlet  karate kebangsaan memaklumkan akan meninggalkan pasukan kebangsaan jika MAKAF terus dengan niatnya. Anggota skuad kebangsaan yang mempunyai 20 atlet, termasuk sembilan atlet elit, akan mengadakan perjumpaan dengan pegawai MAKAF Khamis ini bagi membincangkan isu Arivalagan.

FAKTA :
  1. Arivalagan berjaya bimbing skuad negara membawa pulang dua pingat emas dari Sukan Asia, Guangzhou pada November lalu.
  2. Sukan Asia 2010 Di Guangzhou, skuad karate negara di bawah bimbingan Arivalagan menang dua pingat emas yang disumbangkan oleh Ku Jin Keat dalam acara Kata lelaki dan R. Puvaneswaran dalam acara Kumite lelaki bawah 55kg
  3. Arivalagan juga berjaya membimbing atlet kebangsaan memenangi lapan pingat emas pada Sukan SEA 2007 dan Sukan SEA 2009.
  4. Majoriti atlet akan undur diri jika Arivalagan dipecat.
p/s : malas pula nak senaraikan kejayaan-kejayaan yang telah dicapai dan dihasilkan oleh Misbun Sidek. Tentu anda semua dah tahu. Terlalu banyak kejayaan negara yang ditunjangi oleh Misbun Sidek.

Habis madu sepah dibuang ker aper nih?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!