Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Ahad, 24 Julai 2011

Tumpang bahagia untuk Rita Rudaini dan Aidil

Alhamdulillah, makngoh tumpang gembira bila baca cerita dari Mymetro yang mengatakan Rita dan suaminya kembali bersatu demi anak-anak. (sumber berita)

Berkat bulan Ramadhan yang bakal menjelma tidak lama lagi. Semoga mereka berdua kekal bahagia selalu. Bergaduh tu biasalah suami isteri. :)


          

KUALA LUMPUR: “Saya tidak mahu ingatkan kisah lalu, lebih-lebih lagi anak kedua saya, Airit Qaqa Arjuna yang berusia dua bulan menyatukan saya dengan mereka (Aidil dan keluarganya).

“Buat masa ini, saya cuba fokus untuk menjadi ibu kepada dua anak dan isteri. Walaupun masing-masing sibuk dengan urusan kerja, kami tetap bersama meluangkan masa dengan anak,” kata pelakon jelita, Rita Rudaini Mokhtar, 35.

Bagaimanapun, anak pertama mereka, Airil Rayyan Rizkin, yang kini berusia tiga tahun enggan bersama bapanya, Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak yang juga pemain bola sepak kebangsaan.

Malah, kadangkala Rayyan juga seperti tidak mengenali Aidil kerana mereka jarang menghabiskan masa bersama.

Menurut Rita, setiap kali Aidil membawa Rayyan keluar, anaknya pasti bertanya mengenai bapanya, malah kadangkala Rayyan juga enggan memeluk Aidil.

“Saya tidak salahkan Aidil. Lagipun, dia sibuk dengan tugasnya sebagai pemain bola sepak kebangsaan, lebih-lebih lagi dia kini dalam misi membawa nama Malaysia ke Piala Dunia akan datang.

“Namun sebagai ibu, hati saya sedikit terguris apabila melihat anak kecil itu tidak mahu bersama bapanya. Lagipun, mereka tidak mempunyai banyak masa bersama.

“Bayangkan, selepas latihan, Aidil pulang lewat malam dan pada waktu itu anak sudah tidur. Bila pagi, awal-awal dia sudah keluar untuk mengikuti latihan. Jadi, masa untuk bermain dengan anak itu tiada," katanya.

Menyedari perkara itu, dia dan Aidil sepakat untuk meluangkan masa demi kepentingan anak mereka.

Rita berkata, Aidil kini terpaksa berkorban supaya anak tidak melupakannya.

“Saya berbincang dengan Aidil bahawa kami perlu berada di rumah untuk bersama anak. Jika sibuk sekalipun, kami berdua perlu mencuri masa terluang walaupun hanya satu jam untuk bermain dengan anak.

“Alhamdulillah, kini Aidil mampu melakukan itu semua dan insya-Allah, semuanya akan kembali normal. Kini, saya pula yang sibuk dengan penggambaran di luar negeri.

“Bagaimanapun, bila berada di Kuala Lumpur dan di rumah, saya dan Aidil akan sama-sama mencari masa untuk bersama dengan anak,” katanya yang kini sibuk dengan penggambaran drama Jangan Bunuh Matahariku 2 di Cameron Highlands.

1 ulasan:

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!