Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Khamis, 11 November 2010

Fazley didakwa memiliki PHD palsu.

Semalam lagi berita mengenai Fazley dan kontroversi berkaitan PHDnya. Keliru juga makngoh dan macam-macam juga persoalan makngoh nih.

Dua persoalan yang penting adalah -:

Adakah universiti tempat Fazley belajar itu palsu?
Adakah PHD itu dibeli?

Tambahan
untuk pelajar dan bakal pelajar atau sesiapa yang berminat untuk mengetahui samaada ijazah anda diiktiraf oleh kerajaan Malaysia atau tidak, anda boleh klik link di bawah dan isikan maklumat yang diminta.

 http://pengiktirafan.jpa.gov.my/



Petikan berita.

Penyanyi yang popular dengan lagu Asmara Ini, Fazley Yaakob bertindak melepaskan jawatannya sebagai Pengarah Eksekutif di Kolej Antarabangsa Fazley (FIC) kelmarin ekoran kontroversi berkaitan kelayakan akademiknya yang dipertikaikan.

Menurut Fazley, peletakan jawatan yang berkuat kuasa kelmarin itu dibuat sebagai langkah untuk memelihara dan menjaga reputasi FIC yang ketika ini sedang mengukuhkan nama di kalangan institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) di negara ini.

“Selain atas kerelaan diri, pengunduran daripada pentadbiran FIC juga merupakan atas nasihat dan perbincangan yang diadakan bersama lembaga pengarah FIC serta penasihat undang-undang,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

Perbadanan Penyiaran British (BBC) dalam program Week In Week Out: University Challenged kelmarin mendakwa Fazley memiliki ijazah doktor falsafah (Ph.D) palsu dan kini mengendalikan kolej yang menawarkan kursus sarjana muda dengan kerjasama University of Wales.

Dalam program itu, Fazley dituduh memiliki kelulusan tersebut dari sebuah universiti palsu iaitu European Business School iaitu sebuah universiti antarabangsa Irish yang didedahkan BBC sebagai palsu pada tahun 2008.

Ekoran laporan program itu, pihak University of Wales di United Kingdom menggantung hubungannya dengan FIC sehingga satu siasatan berhubung status Fazley selesai dijalankan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!