Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Sabtu, 13 November 2010

Sukan Asia Guangzhou | Rumusan perkembangan keputusan sehingga 13 November 2010

Chong Wei tewas

Harapan skuad badminton lelaki negara untuk pulang dengan sebarang pingat Sukan Asia XVI di Guangzhou lebur apabila dikejutkan Thailand 2-3 dalam perlawanan suku akhir di Gimnasium Tianhe, hari ini.

Malah skuad yang diketuai pemain nombor satu dunia, Datuk Lee Chong Wei tewas 21-9, 10-21, 19-21 dalam perseorangan pertama kepada Boonsak Ponsana.

Bagaimanapun skuad wanita negara mara ke suku akhir dan masih memburu pingat setelah menundukkan Hong Kong 3-1 juga dalam pusingan pertama di gelanggang sama.
Mereka menentang Korea Selatan, 7.30 malam ini.

Bola sepak Malaysia VS China| tewas

Malaysia dikalahkan 0-3 dengan China. Semasa makngoh tengok perlawanan tadi, pengadil perlawanan sangatlah tidak adil di alam semesta ini. Tidak pernah lagi jumpa pengadil yang tidak adil begitu sekali. Kasihan pemain-pemain kita yang bermati-matian berjuang dan dilemahkan secara psikologi dengan layangan kad merah dan kad kuning. Hampeh punya pengadil!!! Tak suka sangat-sangat. Kita hanya bermain dengan 8 pemain sahaja - penjaga gol = 7 pemain sebab 3 pemain kena kad merah.

Namun kita tetap mara ke pusingan kedua selaku salah satu daripada empat pasukan yang menduduki tangga ketiga terbaik kumpulan.
Acara tembak-tembak ditembak menembak

Penembak negara, Nur Suryani Mohd Taibi membawa aura keceriaan itu ke temasya Sukan Asia Guangzhou.

Walaupun tidak membawa pulang pingat emas, beliau sudah cukup gembira apabila dapat meraih pingat gangsa acara 10m Air Rifle individu wanita.

Acara renang berenang

Perenang negara, Daniel Bego mara ke pusingan akhir acara 200m kuak kupu-kupu lelaki pada temasya Sukan Asia ke-16 di sini.

Pada saringan acara berkenaan yang berlangsung di Pusat Akuatik Aoti pagi ini, Daniel menduduki tempat ketujuh keseluruhan dengan catatan masa 2 minit 1.52 saat untuk layak ke pusingan akhir yang berlangsung pada sebelah petang.

Sementara itu, seorang lagi perenang negara dalam acara yang sama, Kevin Lim hanya menduduki tempat ke-16 dengan catatan masa 2:08:59s.

Dalam acara lain yang berlangsung di Pusat Akuatik Aoti, Christina Loh mencipta rekod baru kebangsaan dalam acara 50m kuak dada wanita dengan catatan masa 33.22 saat, memperbaiki catatan masa terbaik beliau sebelum ini 33.42 saat.

Pada saringan acara berkenaan, Christina hanya mampu berada di tempat ke-11, manakala seorang lagi perenang negara, Erika Kong di tempat ke-13 dengan catatan masa 33.74 saat. – Bernama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!