Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Sabtu, 26 Mac 2011

Tahniah polis Teregganu tangkap pelajar ponteng.

Diulang lagi tajuk di atas, makngoh ucapkan tahniah, syabas dan terima kasih kepada polis di Terengganu yang berjaya menangkap seramai 53 orang pelajar yang ponteng sekolah. Menurut  Timbalan Pegawai Pelajaran Daerah Kuala Terengganu, Azahar Abu Bakar, berkata 13 pelajar ditahan dari Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Gong Badak), SMK Bukit Besar (14), SMK Bukit Tunggal (sembilan), SMK Seri Budiman (tujuh) dan masing-masing tiga dari SMK Bukit Guntong; SMK Agama Tok Jiring dan SMK Ibrahim Fikri serta dua SMK Panji Alam.
Usaha ini dan pendedahan ini bukanlah untuk memburukkan nama JPN Terengganu atau nama sekolah, namun sebenarnya adalah untuk membantu pelajar itu sendiri. Kita dan kami, tidak mahu menutup pekong di dada. Itu yang makngoh sangat harapkan walaupun memang ada beberapa .......yang berdiam diri dan menyembunyikan masalah disiplin pelajar masing-masing.

Apabila Terengganu buat macam nih, makngoh menunggu pula giliran negeri lain menangkap dan memberi taklimat khas kepada ibubapa pelajar ponteng sebab mengikut permerhatian makngoh, banyak lagi negeri lain yang kritikal dengan masalah pelajar ponteng nih.

p/s : dah la ponteng, dimaki hamun pula guru dan polis yang tangkapnya. Isk...isk...budak zaman sekarang. Semoga berubah ke arah kebaikan dan insaflah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!