Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Ahad, 23 Ogos 2015

First time shopping dengan LAZADA!

Okay, tajuk agak jakun.

Makngoh sebelum ni tak berminat pun shopping dengan LAZADA sebab dengar macam-macam cerita tak enak mengenai penghantaran barang-barang yang katanya lewat dan ada lak yang tersalah hantar.

Tapi, nak dijadikan cerita hosmate makngoh pindah rumah. Dia angkut sekali dengan mesin basuh. Jadi terpaksalah makngoh mencari mesin basuh. Tengah google online, tengok ada iklan LAZADA mesin basuh MIDEA 7kg dengan harga RM461. Murah tu!!! Murah-murah pun, tak beli gak...sekadar survey dan survey hampir seminggu gak duk main survey je.

Makngoh try google di mudah.my mesin basuh tersebut, harga yang ditawarkan dari RM530 hingga RM550 tu. Maknanya LAZADA jual murah dah tu even dah tambah cas penghantaran tak sampai RM520 pun.

Akhirnya, pada SUATU MALAM Jumaat hampir pukul 12 malam, makngoh pun order dengan LAZADA mesin basuh tu. Alang-alang beli barang, makngoh beli gak vacuum cleaner RM94 warna purple. Warna biru RM95. Di mudah.my harga vacuum tu RM105 tau. Lagi satu makngoh beli penimbang berat digital yang cuma berharga RM34.50 dengan jaminan setahun. Okla tu. Murah. Jika di cosway, penimbang digital seratus lebih.

Alhamdulillah, sabtu pagi GDEX dah datang hantar barang makngoh. Mesin basuh dan vacuum. Maknanya takdela lambat pun beli dengan LAZADA ni kan.

Tapi, penimbang makngoh belum sampai lagi. Mungkin esok lusa kut.


Mesin basuh tu pun okay jer cuma kekurangan mesin basuh Midea MFW-701S ni, tiada tempat isi softlan dan tiada masa. Makngoh dah biasa dengan mesin basuh yang ada masa. Tu je la. Tapi, so far so good.

Hari ini, buka katalog Cosway untuk September tengok vacuum yang makngoh beli di LAZADA. Tengok harganya bape. Kan... murah lagi kat LAZADA.

Hari ni, tengok semula harga mesin basuh tu di LAZADA dah naik harga jadi RM483. Vacuum turun harga jadi RM92. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!