Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Sabtu, 14 Ogos 2010

Buang bayi lagi : Warga Indonesia turut menyumbang kepada masalah ini

Makngoh bukan berniat nak mengfitnah warga negara jiran tetapi makngoh ada terbaca beberapa laporan akhbar yang menyatakan ibu kepada bayi yang dibuang adalah warga Indonesia.

Memanglah tidak semua bayi yang dibuang adalah benih dari warga Indonesia tetapi percaya memang ada kes buang bayi dari warga Indonesia ini.

Cubalah buka balik suratkhabar lama dan anda akan dapati polis menangkap wanita Indonesia kerana terlibat dengan kes buang bayi.

Hari ni pula, makngoh baca di Metro mengenai Pejabat Kebajikan Masyarakat yang mencari waris bayi-bayi yang ditinggalkan Hospital Tunku Ampuan Rahimah (HTAR).


Antaranya -:


1) Arun Raj (lima bulan) ditinggalkan ibu bapanya ketika dalam rawatan di HTAR, sejak Julai lalu. Ibu bayi itu, A Kamalathevi dan bapanya Mahadevan dengan alamat terakhir di Lot 1029, Jalan Bukit Kuda Off Jln Landasan, Klang.


2) Rayyan Mikael, (dua tahun), ditinggalkan dalam jagaan jiran di Jalan Chunggah, Pelabuhan Klang, yang kemudian diserah polis ke HTAR berikutan dakwaan ibu kanak-kanak itu menerima rawatan di hospital sebelum menghilangkan diri.

3) Ezaq Danial (sebulan) ditinggalkan di HTAR , ibunya Suarni seorang warga Indonesia menghilangkan diri.


4) Sarah Aleesa (tiga bulan) ditinggalkan di HTAR yang masih menjalani rawatan Susanti, juga warga Indonesia menghilangkan diri.

5) Jeganathan (sebulan) apabila ditinggalkan ibunya, Nuselah Manorgar ketika menerima rawatan di HTAR dengan alamat terakhir di Batu 9, Jalan Bernam, Tanjung Karang, Selangor.


6) Muhammad Faris Ieman (lapan bulan) ditinggalkan ibunya, warga Indonesia dikenali sebagai Ida selepas kanak-kanak itu dilahirkan di Hospital Metro Maternity, Jalan Pasar, Klang, dan mengikut maklumat alamat terakhir di No 37, Jalan Tamarin, Taman Selatan Klang.


7) Nurfarah Lidya Sabri, (lapan tahun) ditinggalkan ibunya kepada penjaga sejak tahun lalu di Telok Gadong Kecil, Jalan Yadi, Klang, dan dipercayai masih berada di Malaysia. Menurut kanak-kanak terbabit, dia pernah menetap di Muar, malah bersekolah di Sekolah Kebangsaan Sultan Abu Bakar 2, Muar, Johor. Yang ini, makngoh tak pasti samada ibu kepada kanak-kanak2 adalah warga Indonesia atau Malaysia.




Andaikan sekarang hanya 6 bayi yang ditinggalkan dan kanak-kana ke 7 itu tidak diambil kira. Bukankah 3 daripada 6 orang bayi itu adalah dari warga Indonesia iaitu 50%. Ruang sampel terlalu kecil dan kesimpulan macam makngoh tu memang salah. Abaikanlah.



Di bawah ni, makngoh lampiran beberapa laporan akhbar yang melibatkan buang bayi yang melibatkan warga Indonesia.








1 ulasan:

  1. itu bukan fitnah pun mokngoh, sedikit sebanyak ada fakta jugok tuh. tok cayo? sene semeset jah kalu nok cari fakta berkenaan tuh

    BalasPadam

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!