Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Ahad, 27 Jun 2010

Orang lurus bendul, kadang-kadang menyakitkan hati gak....


Em...terlebih dahulu minta ampun minta maaf kepada orang-orang yang rasa dirinya lurus bendul.


Mak ngoh nak bercerita ni tentang pengalaman mak ngoh sendiri yang berkawan dengan orang yang lurus bendul. Apa yang berlaku tu...biarlah dirahsiakan tapi yang tak sukanya, bila terlalu lurus bendul dah jadi macam pak turut sangat-sangat.


Bila dah jadi pak turut yang sangat-sangat, bukankah itu menampakkan bahawa anda tiada pendirian sendiri. Bagai lembu dicucuk hidung, ikut orang kata buat jer semua. Apa saja yang orang suruh buat, anda buat walaupun anda tahu benda itu salah dan menyakitkan hati orang lain.


Kalau nak jadi lurus bendul ... boleh jer tapi janganlah terlalu mengikut telunjuk orang. Jadilah orang lurus bendul yang ada pendirian sendiri dan ada maruah sendiri.


Ada pula cerita yang mak ngoh dengar, orang lurus bendul tetapi bersikap makan kiri kanan dan tidak tahu benda itu salah ke tidak. Dengan A dia cakap itu ini mengumpat si B dan bila A menyampuk sikit jer ..dengan bendulnya dia pergi bagitau B pula bahawa dia dan A mengumpat B. Erk...Nasib baik mak ngoh tak jumpa lagi orang bendul macam tu.

2 ulasan:

  1. sy pon ade kwn lurus2 ni. tp die jenis yg bile kite cite pape pon die pcaya je. kadang2 kesian lak kat die. tp bab2 simpan rahsia ni ok je.. hehe

    BalasPadam

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!