Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Isnin, 31 Oktober 2011

Kisah benar mengenai kembar


Makngoh dapat satu cerita dan kisah benar mengenai pasangan kembar  Brielle dan Kyrie yang telah dilahirkan 12 minggu lebih awal dari tarikh jangka. Disebabkan tidak cukup bulan dan memerlukan jagaan rapi, kedua-dua mereka dimasukkan di dalam incubator secara berasingan.

Berat Kyrie mula bertambah dan kesihatannya semakin stabil tetapi Brielle yang lahir dalm 2lbs menghadapi masalah pernafasan, masalahan jantung dan beberapa komplikasi yang lain. Dia dijangkakan tidak dapat bertahan lama.

Jururawat yang merawat mereka telah cuba sedaya termampu untuk memastikan kesihatan Brielle bertambah baik tetapi tiada apa yang membantu. Setelah pelbagai cara dan ubat tidak berkesan, jururawat tersebut tekad melanggar polisi hospital dan meletakkan kedua-dua kembar tersebut di dalam satu incubator.

Setelah pasangan kembar itu tidur, jururawat tersebut meninggalkan mereka dan apabila dia kembali, dia melihat satu kejadian yang sukar dipercayai. Dia memanggil rakan-rakannya dan juga doktor. Mereka terkejut melihat pasangan kembar tersebut di bawah.

Rupanya, apabila Brielle diletakkan berdekatan dengan kakaknya, Kyrie meletakkan lengan kecilnya di atas badan Brielle untuk memeluk dan menyokong adiknya itu. Dari detik itu, Brielle mula bernafas dengan baik dan kadar denyutan jantung bayi tersebut menjadi normal.

Sejak itu, jururawat dan doktor mengambil keputusan meletakkan kembar itu bersama di dalam inkubator kerana apabila mereka bersama, mereka sama-sama membantu berjuang untuk hidup.
 
Teringat lagu Acha "Berdua denganmu pasti lebih baik. Aku yakin itu"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila komen jika sudi :)

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!