Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Sabtu, 20 Jun 2015

Servis Cik Putih | Viva Ezi 1.0 CC

2 Ramadhan, memaksa diri pergi servis kereta yang macam dah ada tanda-tanda tak sihat. Makngoh pergi hantar kereta pukul 1.30 petang lepas tu terus gi kerja. Janji nak ambil pukul 5.30 petang. Tengok-tengok belum siap lagi.

*gambar google je.
Tauke dia janji 30 minit lagi. Rupanya pukul 7 baru siap. Bergegas pulak ke bazar Ramadhan cari apa yang patut buat berbuka.

Disebabkan makngoh suka je google kos-kos servis kereta, jadi makngoh pun kongsi gak kos servis yang makngoh kena. Semua harga bawah tu belum termasuk GST.

Tempat servis di sebuah bengkel continental kawasan Kepong KL.

  1. Sebiji tayar Dunlop 165-55-14 RM 160.00
  2. Tubeless Valve RM 5.00 *nama dia dlm BM tak pasti.
  3. Alignment RM 25.00
  4. Balancing RM12.00
  5. Bearing 2 tayar depan RM 140 kos upah RM 120 
  6. Pump bearing 2 item RM 60.00
  7. Engine Oil BHP 10W30 RM 63
  8. Oil Filter Perodua RM 18.00
  9. Auto Oil Perodua 2 item RM 72.00
  10. Kos upah servis tukar-tukar minyak lain cas RM 45.00 
GST pulak kena RM 42.00.

Baju raya tuan punya kereta belum beli lagi. Tapi kereta dah beraya lebih dari kos baju raya tuannya.

Minggu depan nak pergi extend insurans pulak dan bayar roadtax pulak. Kebetulan betul terservis kena time dekat raya. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila komen jika sudi :)

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!