Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Rabu, 30 Jun 2010

Bolehkah seorang cikgu main blog dan berfacebook di sekolah?

Mak ngoh teringat pada 1 pekeliling yang menyatakan...waktu tidak mengajar bukan bermakna waktu free cikgu.

waktu tidak mengajar harus digunakan oleh guru untuk menyediakan abm, menandakan buku pelajar atau menambahkan ilmu untuk diajar kepada pelajar.

sekolah sekarang pun canggih kerana disediakan kemudahan internet untuk guru dan pelajar. Erk...untuk buat apa?~~~mencari ilmu di dalam internet...guna tutorial internet untuk pelajar dan mendapatkan maklumat dari web pendidikan.

sayangnya mak ngoh terperasan...ada guru update blog dan bermain facebook pulak time di sekolah. Kononnya free time. Itu tak campur lagi dengan guru yang memang main blog dan facebook time mengajar. Adeh! janganlah rosakkan kerjaya ini.

Sabarlah..tunggu habis punch card dan balik rumah, anda mainlah facebook dan blog tu... benda peribadi macam tu jgn dicampur-adukkan dengan masa kerja.

Hukum duit gaji???

3 ulasan:

  1. stuju.. ado gak dgr rungutan.. biasanya cikgu2 baru dan masih remaja.. sruh bdak2 wat kjo, dan dia layan facebook.. owhh~!! gamas2 cikgu jame lonie

    BalasPadam
  2. eh eh, kes sama plak. ye, guru baru. Haha. Cikgu main facebook, budak pegi report ngan pengetua. Yang kena marah, semua guru...bukan guru tu jer.

    BalasPadam
  3. alah bukan cikgu jer.. sekarang ni kakitangan kerajaan, student kolej, dak sekolah, budak kecik pon addicted ngan fb.. :D


    pelakon popular korea bunuh diri

    BalasPadam

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!