Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Isnin, 31 Mei 2010

Apa yang mak ngoh buat pada 29hb hingga 31hb mei

Salam semua... setelah 2 hari tidak update blog hari nih, mak ngoh ada sedikt kesempatan nak berblog sekejab.

Ceritanya tentang apa yang mak ngoh buat sejak sampai di kampung halaman nih. Flight mak ngoh tiba di airport kb lebih kurang pukul 4.45 petang. Sampai-sampai, terus ambil beg dan family mak ngoh pun dah ready menunggu.

Kemudian, semasa perjalanan pulang tu, mak ngoh minta ayah singgah di Kedai Nasi Kerabu Golok yang telah masuk Astro dalam rancangan Warung Kita. Meleleh air liur mak ngoh time tengok rancangan tu. Farouk makan nasi kerabu dengan lauk bakar dan dengan bawang putih jeruk. Warung tu berdekatan la juga dengan tempat kerja adik mak ngoh yang nombor 2, di Balai Islam.

Dengan aroma ayam bakar dan daging bakar yang memang mengoda lah. Mak ngoh pesan nasi kerabu daging bakar dan yang lain pesan nasi kerabu ayam bakar. Time tu, ramai betul la orang. Mungkin mahu merasa nasi kerabu yang dikhabar sedap oleh farouk tu. Nyum nyum... selepas dimakan. Rasa nasi kerabu golok yang digembar gembur kan tu tak adalah sedap sangat pun. Hehe... Tapi ayam bakar dan daging bakarnya sedaplah jugak. Sambal kelapa gorengnya tak ada rasa sangat.

Kalau ada orang yang rasa nasi kerabu sedap, mak ngoh syorkan Kedai Nasi Kerabu Azma di Pasir Pekan. Memang sedap nasi kerabu di sana ditambah pula dengan sambal kelapa goreng yang memang menepati nasi kerabu asli. Macam2 pilihan lauk dan solok lada juga ada di sana.

Ok tutup cerita nasi kerabu. Esoknya, iaitu 30 mei, mak ngoh temankan adik mak ngoh ke Hospital USM Kubang Kerian kerana dia ada masalah jangkitan kuman di pipi. Isk isk..bahaya sungguh. Kisahnya, dia ada sebatang gigi geraham yang rosak tapi dia biarkan saja. rupa-rupanya kuman dari gigi tersebut telah merebak dan pipi kanannya. Menyebabkan pipinya lebam biru dan bernanah. Bahaya sangat. Tapi nasib baik, tempat lebam tu tak nampak kalau pakai tudung. Jadi, tidaklah malu sangat. Setelah menjalani beberapa rawatan, dia terpaksa mencabut giginya tapi yang masalah pulak, dia alami alergik ubat.






Pagi 30 mei tu, kami bertolak ke HUSM pukul 7.15 pagi lagi. Sampai di sana lebih kurang pukul 8 dan time ambil nombor giliran, dapat nom 7. Klinik buka pukul 9.00 pagi. Jadi terpaksalah kami tunggu..tunggu...tunggu pukul 10 pagi barulah adik mak ngoh dipanggil. Masa dia diberi rawatan tu, mak ngoh tidak masuk, tapi mak ngoh nampak di sebalik pintu. Doktor menyedut nanah mengunakan picagari dan sebanyak 6 cucuk jarum diletakkan di pipinya yang lebam tu. Tapi tiada nanah pun. Ada darah jer. Darahnya menitik ke baju dan juga ke tudung adik mak ngoh. Selepas sejam, baru dia keluar dari bilik doktor dan pergi ke bahagian farmasi untuk mengambil ubat. Punyalah ramai orang di sana, menunggu lebih sejam baru boleh ubat.



Pukul 12 tenghari kami bertolak ke Mydin di Kubang Kerian membeli barang-barang keperluan untuk adik mak ngoh yang sorang lagi tu. Yang nak pergi matrik. Beli kasut, baldi, baju, selimut, dan macam-macam lagilah. Kemudian, pukul 3 petang, kami singgah di balai islam, ofice adik mak ngoh untuk bereskan hal-hal peribadi.




Kemudian, kami sambung lagi bergerak ke bandar KB untuk mencari buku-buku rujukan matriks. Susah betul nak cari buku matrikulasi nih. Lagipun tak banyak kedai buku di Kota Bharu. Ada Pustaka Sri Intan, Syarikat Muda Osman dan Edaran Johan. Tapi buku yang nak tu tak ada pun. Di Pustaka Sri Intan ada tapi tinggal cuma satu yang dah rosak. Pergi pula ke Muda Osman, Pustaka Sri Intan 2 dan Edaran Johan, tak ada juga. Last-last pergi balik ke Pustaka Sri Intan dan beli buku yang rosak tu je la. Isk ...isk.. Dalam perjalanan pulang, kami singgah pula di Muda Osman Wakaf Che Yeh, ada satu-satunya buku matrikulasi matematik semester 1.

Barulah kami bertolak pulang ke rumah. Sepanjang jalan pula hujan lebih tapi bila tiba di daerah Ketereh tak hujan la pulak. Sampailah kami bertiga di rumah pada pukul 6 petang. Malamnya pula, kami adik beradik mencuci baju2 yang baru dibeli dan packing baju yang akan diakan dibawa.

Itulah cerita mak ngoh..hehe..macam cerita kanak-kanak. Malam nih, kami akan bertolak ke Perlis. Doakan keselamatan kami pergi dan balik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!