Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Ahad, 16 Mei 2010

Isu Gotong Royong Perdana 15 Mei Hari Guru


Merujuk surat KPM, KP (BPSH-SPKD) 600/03 (20) bertarikh 22 Mac 2010 adalah berkaitan. Kegiatan gotong-royong merupakan aktiviti yang telah disarankan sebagai pengisian perayaan Hari Guru di peringkat daerah dan negeri pada setiap tahun. Mesyuarat Jawatankuasa Induk Sambutan Hari Guru Kebangsaan 2010 pada 18 Mac 2010 telah memutuskan supaya gotong-royong dilaksanakan secara serentak di semua sekolah rendah dan menengah pada 15 Mei 2010 jam 8.30 pagi. Kegiatan ini dicadangkan,supaya melibatkan masyarakat setempat termasuk ibu bapa selain penglibatan warga sekolah. Penglibatan pihak berkenaan merupakan indikator pengiktirafan mereka terhadap sumbangan guru.

Kegiatan ini juga diharapkan akan menunjukkan semangat, ikatan kasih sayang, keprihatinan dan sokongan padu masyarakat kita kepada kaum guru. Semua murid, ibu bapa dan kepimpinan masyarakat setempat boleh membina ikatan ukhwah dan semangat perpaduan melalui kegiatan berkenaan. Ianya akan mampu menterjemahkan ikatan kekeluargaan, perpaduan dan kemesraan dalam kalangan masyarakat setempat dan ianya benar-benar membantu negara kita melahirkan sebuah masyarakat yang sihat dan selamat.

Aktiviti ini juga merupakan pendekatan untuk memuncakkan kemeriahan sambutan menjelang Hari Guru pada esoknya 16 Mei 2010. KPM sangat yakin para pentadbiran sekolah di seluruh negara memiliki kreativiti dan kebijaksanaan untuk membina dan melaksanakan pengisian aktiviti gotong royong berkenaan selari dengan kemampuan masing-masing. Panduan pelaksanaan program tersebut adalah dalam pengetahuan pentadbir sekolah kerana ianya terdapat dalam pekeliling pengurusan aktiviti dan program murid dan Panduan Sekolah Selamat yang telah diterbitkan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia.

Dalam hubungan ini pihak KPM tidak bertujuan untuk membebankan malah sentiasa menghargai sumbangan guru sebagai tunjang pembangunan Modal Insan Negara.



UNIT KOMUNIKASI KORPORAT
KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!