Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Selasa, 25 Mei 2010

Maut Hangus Badan Putus 2 Time Curi Kabel TNB


Masyaallah...minta jauh lah kejadian seperti ini berlaku kepada kita, keluarga kita, saudara-mara kita dan juga pelajar kita semua. Amin...

Diberitakan dari negeri Pahang, mangsa baru berumur 20 tahun tetapi sayangnya telah jadi penagih dadah. Arwah dipercayai memanjat tiang elektrik untuk mencuri kabel elektrik milik TNB. isk...isk..berani betul.
Difahamkan juga, kegiatan mencuri kabel nih telah berleluasa berlaku di tempat kejadian dan berpunca dari kumpulan penagih dadah. Mungkin dengan kejadian ngeri ini, orang yang berniat nak mencuri kabel elektrik tu insaf...insaflah. Buatlah kerja halal. Daripada panjat tiang elektrik, lagi bagus panjat pokok kelapa, kasi turun buah kelapa...pastu jual. Kan dapat duit gak. Janji, pokok kelapa sendiri lah yer, jangan kelapa orang lain pulak.

Huwaaa....dengan sedihnya mak ngoh nak beritahu kisah curi kabel yang berlaku di kampung mak ngoh. Kabel elektrik ok lagi tapi kabel telefon telekom. Sejak tahun 2008 rasanya, rumah mak ngoh dan kawasan kejiranan tempat tinggal mak ngoh tidak dapat menggunakan kemudahan telefon talian tetap berpunca dari kabel telefon yang telah dicuri. Mak ngoh, keluarga dan jiran-jiran telah berkali-kali buat laporan di Telekom tapi pihak telekom jawab, mereka memerlukan modal yang besar untuk memasang semula kabel-kabel telefon yang telah dicuri. Jadi sepanjang 2 tahun ini, kami cuma dikenakan cas bulanan tetapi tidak perlu bayar. Maknanya, telefon tetap ada dan hidup tapi tak boleh pakai...Adoilah. Sampai bilakah ini akan berlaku?


Ada kawasan yang Telekom pergi pasang semula kabel namun tidak sampai seminggu, kabel tersebut dicuri lagi. Kasihan juga pihak telekom. Jadi, kami sekeluarga memang tidak menyalahkan Telekom di atas kesulitan ini kerana bukan mereka yang salah tapi berpunca dari manusia pencuri yang tidak tahu halal dan haram. Tunggulah kamu di akhirat esok...ramai manusia kamu kena jumpa minta maaf termasuklah dengan Telekom gak.
Boleh ker kabel telefon tu dijadikan macam kabel elektrik yang bervoltan tinggi. Kalau dipotong jer...terus kena karan dan terus jadi abu...Fuhhh.... Ada ker macam tu? Entahlah, mak ngoh bukan jurutera elektrik, bukan jurutera TNB mahupun Telekom. Kalau boleh, buatlah kabel macam tu yer. Terima Kasih.

Apa-apa pun bacalah Al-Fatihah untuk mangsa di atas. Semoga arwah diampunkan ALLAH dan dimaafkan oleh orang ramai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!