Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Ahad, 3 April 2011

Guru agama belasah pelajar hingga koma.

Jahat punya guru!!! Tergamak pukul budak 7 tahun dekat 2 jam hingga pengsan dan koma. This kind of stupid teacher makes other teachers look stupid too.

Laporan dari Harian Metro

 
PARAH... keadaan Saiful Syazani yang parah akibat dipukul gurunya, Khamis lalu.
ARAU: Guru syaitan! Demikian gelaran yang patut diberi kepada seorang guru lelaki sebuah sekolah agama, di sini, yang sanggup membelasah seorang murid lelaki berusia tujuh tahun sehingga koma, Khamis lalu.
Dalam kejadian kira-kira jam 7 malam, guru berusia 26 tahun itu juga dikatakan bertindak kejam apabila mengikat tangan mangsa, Saiful Syazani Saiful Sopfidee di tingkap asrama sekolah berkenaan sebelum membelasahnya.


Difahamkan, guru terbabit tidak mengendahkan walaupun mangsa merayu dan menangis supaya perbuatan itu dihentikan.

Sumber polis berkata, mangsa yang diikat dan dipukul hampir dua jam itu bagaimanapun pengsan selepas mengalami kecederaan dalaman di kepala dan badan akibat dipukul bertubi-tubi oleh guru terbabit.

Katanya, guru terbabit berang dengan mangsa yang enggan mengaku terbabit dalam beberapa kejadian kecurian di asrama sekolah berkenaan sebelum itu.

Difahamkan, sebelum itu mangsa pernah dua kali dipukul suspek akibat enggan mengaku mencuri barangan milik pelajar lain di asrama sekolah.

“Selepas mangsa pengsan, guru terbabit panik dan memanggil guru lain sebelum membawa mangsa ke Hospital Tuanku Fauziah (HTF), Kangar, kira-kira jam 1.30 pagi kelmarin,” katanya.

Bagaimanapun, mangsa kemudian dipindahkan ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), Alor Setar kira-kira jam 3 pagi kelmarin dan kini ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU).

Bapa mangsa, Saiful Sopfidee Marzuki, 34, berkata dia hanya mengetahui kejadian itu kira-kira jam 8 malam kelmarin melalui ibunya ketika anak tunggalnya dipindahkan ke HSB.

“Saya bergegas ke HSB dan sebak melihat keadaan anak saya kini terlantar koma dengan mukanya bengkak selain lebam di mata dan pipi kiri.

“Malah, ada kesan melecet di tangannya kesan akibat diikat dan kini terpaksa menggunakan mesin bantuan pernafasan,” katanya ketika ditemui di HSB, Alor Setar, semalam.

Saiful Sopfidee yang juga pemandu pelancong di Jitra berkata, dia terkejut apabila dimaklumkan anaknya terbabit dalam kecurian kerana dia bukan nakal dan lebih banyak mendiamkan diri.

Katanya, anaknya tinggal bersama keluarga angkatnya di Kangar sejak kematian ibunya, Jahiyah Che Amat pada 2006 dan kali terakhir dia berjumpa Saiful Syazani setahun lalu.
“Muka anak saya betul-betul seiras arwah isteri saya. Doktor kini memaklumkan keadaan anak saya semakin kritikal,” katanya yang kemudian membuat laporan di Balai Polis Alor Setar, malam kelmarin.

Katanya, dia mahu individu yang terbabit dalam kejadian itu dihadapkan ke muka pengadilan dan menerima hukuman setimpal dengan apa dilakukan terhadap anaknya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Arau, Superintendan Mohd Nadzri Hussain ketika dihubungi berkata, mangsa dipercayai dipukul kerana disyaki sering mencuri duit seorang pelajar sebelum aktivitinya dilaporkan kepada seorang warden di situ yang juga suspek utama kes ini.

“Suspek yang juga guru sekolah itu menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Arau, petang kelmarin,” katanya.

Mohd Nadzri berkata, suspek kini direman tujuh hari bagi membantu siasatan dan polis kini menyiasat secara menyeluruh mengenai motif dan punca kejadian itu.

Kes disiasat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan parah.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~********

Makngoh nak guru tu dikenakan tindakan yang dia boleh ingat sampai mati!!! Apa hak dia pukul anak orang sampai begitu sekali? Banyak dah kes pelik yang ditimbulkan oleh guru agama. Ada agama tapi masih ikut syaitan!

9 ulasan:

  1. mmg hangin bila baca berita ni.... kenapa lah teruk sgt cikgu tu takde otak ke.... kesian budak tu semoga adik tu sembuh

    BalasPadam
  2. Memang suatu yang tidak masuk akal. Tindakan yang baran beremosi!

    Apapun, bapa budak itu pun sepatutnya lebih ada masa utk menjengah anaknya wpun sudah diserah kepada keluarga angkat.

    Sapa tahu, anak itu ada masalah sendiri yang dipendam, sebagai protes kepada keadaan dirinya? Sapa tahu, kan?

    BalasPadam
  3. bdk ni bdk kg wani... dahla ank yatim, umur 7 tahun dah kne dok asrama... ksian dia... huhu....

    BalasPadam
  4. al_fatihah, pelajar malang ini telah meninggal dunia pada pukul 8.50 pagi tadi.


    324 dah tukar jadi 302 kerana membunuh.

    BalasPadam
  5. saya terkilan, why didn't anybody do or say something when he was screaming in pain.. sedihnya.. i can't imagine 2 jam kena pukul, at that young age.. al-fatihah buat saiful & may he rest in peace..

    BalasPadam
  6. ni lah kalau manusia syaitan bertopengkan agama...

    BalasPadam
  7. Al-Fatihah. Arwah akan terus ke syurga. Ustaz celaka tu kalau tak mati kat tangan polis - mati kat tangan kita.

    BalasPadam
  8. Al fatihah, kadang2 berita buatnya memang menarik tapi kita lihat dahulu kebenarannya, mungkin kawan-kawannya dah pernah pukulnya dahulu sebab dah banyak kali mencuri wallahuallam.Tapi sebagai guru sememangnya tidak wajar mengambil tindakan demikian walaupun apa pun kes yang dibuat sebab dia merupakan amanah dari Allah.... ikutilah cara pendidikan Rasulllah S.A.W..

    BalasPadam
  9. duk di asrama ni bkn saje stakat tension ngan ragam2 senior mmbuli, tp warden/guru juga kadang2 wt perangai juga kerna warden/guru smase sy duk d asrama dlu juga sbegitu..dok lepas tension kt student..

    Al-Fatihah bt Arwah...

    mntak2 hukuman berat diberi kpd guru yg berperangai sprti binatang tu..

    BalasPadam

sila komen jika sudi :)

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!