Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Khamis, 2 September 2010

Hai, nak bergaduh nampak!

Makngoh macam dah tertinggal info sekarang ni. Sibuk dengan urusan peribadi. Mungkin anda dah tahu tentang insiden terbaru yang menimpa rakyat Malaysia di Indonesia iaitu kediaman seorang jurutera kita di Kalimantan telah dibaling dengan batu.

Itulah makngoh terfikir. Nampaknya bersungguh benar rakyat Indonesia ni nak Ganyang Malaysia. Namun, pemimpin kita belum membuat keputusan samaada melarang rakyat Malaysia ke Indonesia ekoran kejadian terbaru itu.

Perdana Menteri kita berkata beliau perlu berbincang dengan pemimpin-pemimpin yang lain sebelum larangan ke Indonesia dikeluarkan.

Beliau turut mengingatkan bahawa Indonesia dan Malaysia mempunyai banyak kepentingan terutamanya dari segi perniagaan dan persahabatan.

Itulah, rakyat Indonesia di sana kelihatan sangat tidak matang dan suka bergaduh-gaduh. Mereka terlalu taksub dengan salasiah dan leluhur mereka. Ibarat zaman Jahiliyah yang suka hidup berpuak-puak dan terlalu bangga dengan puak sendiri. Yang sedihnya, rakyat dan pemimpinnya pun sama juga.

5 ulasan:

  1. Gedik la indon tu,,
    nak ganyang2 malaysia pulak,,
    cube kalau malaysia wat camtu,,
    balik indon nanti sume mat indon kt sini,,
    huhuhu~

    BalasPadam
  2. nanti kalau habis kita boikot indon baru tahu.tak reti bersyukur langsung

    BalasPadam
  3. sedih kan..
    seagama..tapi nak gaduh2 besar macam ni..
    sangat childish!
    *sigh*

    BalasPadam
  4. Dalam setandan ada juga buah yang rosak.
    Harap tidak dibuang setandan terus.

    BalasPadam

sila komen jika sudi :)

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!