Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Ahad, 26 September 2010

Terkini Kes bunuh Sosilawati : Lokasi 2 mayat ditemui

Laporan berita Utusan hari ini tidak berkaitan dengan Sosilawati tapi berkaitan dengan suspeks kes bunuh tersebut.

Baca laporan di bawah untuk maklumat lanjut.

KUALA LANGAT 25 Sept. - Dua lokasi berasingan dipercayai tempat dua mayat ditanam di kawasan Ladang Gadong, iaitu lokasi ladang milik suspek utama kes pembunuhan kejam jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dikenal pasti polis hari ini.

Dua individu terbabit termasuk salah seorang daripadanya adalah dipercayai ahli perniagaan, Mohd. Shafik Abdullah, 37, yang dilaporkan hilang sejak April lalu.

Kedua-dua mayat itu dipercayai ada kaitan dengan suspek utama yang merupakan seorang peguam bergelar Datuk.

Salah satu daripada lokasi itu dikenal pasti berhampiran kuarters pekerja di belakang kawasan ladang manakala satu lagi dipercayai ditemui beberapa meter di luar ladang tersebut.

Kedua-dua lokasi itu terbongkar dipercayai hasil maklumat suspek yang dibawa masuk ke ladang tersebut kira-kira pukul 4 petang.

Sumber memberitahu, operasi mengorek kawasan dipercayai lokasi mayat ditanam akan dimulakan pagi esok.

"Berdasarkan keterangan suspek, polis telah menanda kedua-dua lokasi terbabit," kata sumber.

Dakwaan itu dikukuhkan lagi apabila sebuah jentolak dilihat memasuki ladang tersebut pukul 4.30 petang untuk mengorek dua lubang sebelum dilihat beredar pukul 6.10 petang.

Kira-kira 30 minit sebelum itu, 12 kenderaan polis termasuk sebuah van membawa empat suspek berbaju warna oren memasuki ladang tersebut.

Sumber polis turut mengesahkan kehadiran suspek di ladang tersebut kali ini tiada kaitan dengan pembunuhan Sosilawati sebaliknya bersabit laporan kehilangan yang baru.

Kesemua kenderaan polis dilihat meninggalkan lokasi pembunuhan pukul 6.45 petang.

Pada 22 September lalu, isteri Mohd. Shafik, Samson Nahar Mohd. Dali, 35, mengesahkan suaminya menjadi mangsa pembunuhan kejam oleh kumpulan lelaki yang terbabit dalam kes pembunuhan Sosilawati dan tiga lagi mangsa.

Samson berkata, perkara tersebut dimaklumkan kepadanya oleh sepasukan pegawai penyiasat semasa memberikan keterangan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields dan IPD Kuala Langat, sebelum itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!