Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Sabtu, 26 Jun 2010

Eh, ramainya dapat markah 0

mak ngoh nih tengah mark kertas exam mid sem budak-budak. Ada sekelas jer lagi yang lom siap. Kelas 5C. Aduh,,,,senang tul tanda kertas exam dorang. Banyak yang dapat kosong. Bukan kosong salah jawab or salah kira tapi kosong sebab tak dijawab.

Susah lah budak-budak nih, mak ngoh pun tak faham jiwa. Bagi soalan susah ker senang ker memang tak jawab. Malas ker nak guna otak untuk berfikir dan ingat latihan yang cikgu dah bagi.

Dapat jer kertas soalan. Tulis nama terus tidur. Bukannya buka tengok soalan dan cuba jawab. Sedih lah.

Tapi yang geram...pandai pula buat ayat-ayat sedih di cover mukasurat. Ayat yang paling bagus..."sorry" ...

Kenapa sorry? Sepatutnya perlu sorry kepada ibubapa yang berhabis duit hantar ke sekolah tapi anaknya learn nothing. Datang, bergaduh, ponteng, makan, tidur dan pulang ke rumah. Tengah jalan pulang pula hisap rokok. Buku nota dan buku latihan tak ada pun. Kadang-kadang satu buku ada macam-macam subjek dalam tu. Jadi buku rojak.

Macam-macam cara dah nak bagi kesedaran untuk budak-budak kelas ni yang sedang terlena. Mata celik tapi minda tidur. Sentiasa berjumpa kaunselor dan sentiasa diajar dengan kasih-sayang. Bukannya dimaki time ajar.

Yang peliknya kelas yang lain okay jer markah. Nampaklah kesungguhan budak kelas lain nak jawab soalan tu. Budak kelas nih..boy or girl sama jer...cakap jer pandai.. pok pek pok pek

Tentu orang hebat duk fikir, semua ini berlaku sebab salah cikgunya yang tidak pandai mengajar. Dah agak sangat. Orang kita suka sangat salahkan cikgu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!