Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Sabtu, 26 Jun 2010

Kisah benar : Suami di Johor, isteri di Kelate ada lelaki lain

Ops.... terlebih dahulu bukan nak mengumpat. Cuma nak jadikan sebagai pengajaran dan sempadan kepada semua isteri dan bakal isteri orang.

Selepas berkahwin, insan pertama yang perlu kita dahulukan adalah suami dan suami adalah insan mulia bagi setiap isteri.

Kisah ni baru jer berlaku beberapa hari lepas. Baru je lagi. Suaminya bekerja di Johor tapi tak abaikan isterinya, setiap bulan, suaminya sentiasa berikan duit belanja Disebabkan kasihan isteri bersusah payah hantar anak ke sekolah yang dalam 3-4 orang tu, suaminya belikan lagi sebuah kereta Myvi untuk isteri tersayang.

Setiap kali pulang ke kampung, suaminya diberitahu oleh orang kampung bahawa isterinya ada lelaki lain. Mana taknya, memang selalu sangat orang kampung terserempak dengan isterinya dengan lelaki lain.

Namun oleh kerana tidak nampak dengan mata sendiri, jadi suaminya tidak percaya. Lagipun dia yakin, isterinya seorang yang setia.

Beberapa hari lepas, suaminya pulang ke kampung. Pada 1 hari, si isteri memberitahu suami, hendak keluar mencari susu anak yang telah habis. Suaminya pun izinkan. Setelah si isteri keluar rumah, si suami pun keluar gak. Tapi sekadar keluar jalan-jalan. Bukan nak menyiasat isterinya pun.


ALLAH itu MAHA Adil. Si suami menunggang motosikal terserempak si isteri dengan seorang lelaki di dalam kereta dengan mesra. Namun dia sabar.

Bila isterinya pulang ke rumah, dia bertanya dan 2 penampar singgah di pipi isterinya. Kemudian, perempuan tersebut diceraikan.

Esoknya, suaminya pergi ke sekolah tempat kerja teman lelaki bekas isterinya tu. Rupanya, teman lelaki isterinya seorang ustaz yang juga suami orang. Tanpa banyak bicara, ustaz tersebut dibelasah oleh suami tersebut.

Pengajaran yang mak ngoh belajar dari cerita nih
  • Ikut suruhan agama dan jauhi larangan agama. Bukankah seorang isteri wajib mentaati suaminya.
  • Seorang ustaz pun tak betul gak. Ye tak? Dah tahu perempuan itu isteri orang tapi tetap dijadikan kekasih gelap. Kalau ustaz nak kahwin lagi satu, boleh jer. Tak salah. Tapi carilah anak dara orang atau janda orang. Jangan isteri orang. Ustaz zaman sekarang hanya sekadar nama dan gelaran.
  • Jangan berjauhan suami isteri. Yer...suami isteri memang tak boleh berjauhan bagi mengelakkan godaan syaitan. Tahu tak, isteri boleh ditinggalkan maksimun 3 bulan jer sebab seorang wanita perlukan belaian lelaki ...(malu lak nak taip ayat nih)
  • Kepercayaan, tak boleh diberikan 100% kepada pasangan. Lelaki atau wanita sama jer sekarang nih. Pandai curang.
  • Fikir baik buruk sesuatu perkara sebelum anda teruskannya. Sebelum jalinkan hubungan gelap, fikirkan anak-anak dan masa depan perkahwinan anda.
  • Nafsu syaitan ....itu perosak bagi segala-segala hubungan. Kerana nafsu, rosak hubungan anak dan ibubapa, kerana nafsu rosak hubungan adik-beradik, kerana nafsu rosak hubungan suami isteri dan paling penting kerana nafsu rosak hubungan dengan ALLAH. Mohonlah keampunan ALLAH.

YA ALLAH, sesungguhnya aku insan yang lemah dan sentiasa tergoda dengan dunia. Ampunilah dosaku YA ALLAH.

1 ulasan:

  1. ustaz ke cm2?xsemestinye ustaz 2 baek.hanye ade nme je ustaz tp perangai lebey kurang ***** je.manusia sekarang.xtakot dose pahale.laki ke ppuan same je.

    BalasPadam

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!