Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Ahad, 27 Jun 2010

Tajuk Akhbar : Maut diserbu pencegah maksiat ~~macam tak patut

Salam pagi semua. Buat apa hari Ahad yang syahdu nih. Bangun pagi-pagi nih, mak ngoh belek surat khabar dan terjumpa kisah seorang Lans Koperal yang maut dan memang dah masuk tv3 pun malan tadi.


Menurut tv3, kejadian yang berlaku di Kelantan ini dikatakan berlaku apabila lelaki terbabit telah keluar dari bilik penginapan dia (+ seorang perempuan) dan dia telah bersembunyi di luar tingkap bilik tersebut dengan berdiri di atas kotak aircond.

Itu yang tv3 bagitau. Tapi bila terbaca tajuk dalam paper pagi nih macam tak patut jer 'maut diserbu pencegah maksiat'. Bagi mak ngoh, lelaki terbabit bukan maut kerana diserbu tapi maut kerana dia yang keluar bilik ikut tingkap. Kenapa keluar bilik kalau tak bersalah?

Ini tidak, bila pencegah maksiat cek bilik tu, cuma ada seorang perempuan. Tidak lama lepas tu, dorang dihebohkan ada lelaki cedera kerana terjatuh dari bangunan tersebut. Yang paling sedih, lelaki tersebut sudah berkahwin dan ada seorang anak. Perempuan dalam bilik tu, perempuan lain pulak.

Kasihan pencegah maksiat. Tentu dorang nih disalahkan atas niat murni dorang untuk menjalankan hukum ALLAH. Begitulah....orang yang berniat baik akan sentiasa diuji ALLAH. Kalau tak silap mak ngoh before this pun dah ada kes maut kerana lari dari pencegah maksiat.

Sepatutnya ~~~~jauhilah zina dan marilah berdoa agar kita meninggal dalam keadaan beriman dan tidak mengaibkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!