Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Rabu, 30 Jun 2010

Fuhh, suami mati di lokap, balu dapat ganti rugi RM1.4 juta

KUALA LUMPUR 30 Jun - Seorang balu yang kematian suaminya 11 tahun lalu ketika ditahan di sebuah lokap di Balai Polis Rawang kerana disyaki penagih dadah, memperoleh ganti rugi RM1.4 juta setelah Mahkamah Tinggi di sini hari ini mendapati berlakunya kecuaian pada pihak polis.

Perkara itu diputuskan oleh Pesuruhjaya Kehakiman Lee Swee Seng ketika membenarkan rayuan balas Suzana Md. Aris berhubung taksiran ganti rugi terdahulu terhadapnya sebanyak RM137,220.

Suzana sebelum ini menyaman Deputi Supritendan Ishak Hussin, Asisten Komisioner Massari Hashim; Ketua Polis Negara, Tan Sri Norian Mai dan Kerajaan Malaysia selaku defendan pertama hingga keempat setelah suaminya Mohd. Anuar Sharip, 31, yang ketika itu ditahan reman meninggal dunia di dalam lokap pada 19 Ogos 1999.

Bagaimanapun Swee Seng dalam keputusannya hanya memerintahkan supaya bekas Ketua Polis Negara itu atas kapisiti peribadi dan kerajaan bertanggungjawab membayar ganti rugi tersebut. - Utusan

~~~apa cite kes arwah mohd naim yang meninggal akibat dibuli oleh rakan senior di maktab tentera? dengar kata suspek 5 orang itu telah dibebaskan dengan jaminan polis. Cerita lain?

2 ulasan:

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!