Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Rabu, 2 Jun 2010

Perak : 3 beradik berumur 6-10 tahun makan tanah sejak setahun lalu sebab miskin

Kasihannya...Itulah yang mak ngoh mampu mak ngoh ucapkan. Punca mereka ini makan tanah adalah disebabkan oleh kemiskinan. 3 beradik kaum India ini telah pun dimasukkan ke wad akibat jangkitan kuman. Kemudian, mereka ini akan ditempatkan di rumah kebajikan masyarakat. Baguslah macam tu. Macamana pula dengan ibubapa mereka? Tiada ke individu atau syarikat yang sudi memberikan kerja untuk mereka?

Bila dah masuk surat khabar, barulah orang politik nak bercakap, nak berucap... tapi sejak setahun lalu buat apa? Ketua kampung buat apa? Jiran-jiran tetangga buat apa? Ketua2 cawangan UMNO, PKR, MIC, PAS buat apa? Kalau time nak mengundi, kawasan-kawasan mengundi tu ibarat dicurah dengan emas, dilawati dan disinggah dari awal Subuh hingga ke pagi buta. Ditaburi dengan janji yang belum tentu ditunaikan.

Sejauhmanakah orang politik ini alert dengan kepayahan dan kesusahan rakyat. Apa gunanya dilantik dan diundi untuk jadi pemimpin tapi tiada apa yang boleh membantu. Kena tunggu suratkhabar dulu korek cerita dan barulah orang politik ni bercakap. Macam juga dengan rancangan BERSAMAMU di TV3. Kena tunggu ada wartawan, ada masuk tv barulah jiran-jiran, badan amal dan orang politik nak turun padang. Sedar ke tidak tanggungjawab anda tu? Bukan nak salahkan parti pemerintah dan apatah lagi parti pembangkang. Kedua-dua sedang mengejar undi hingga terlupa golongan paling bawah dan golongan paling miskin. Golongan yang tidak mampu untuk membayar tambang bas pun ke pusat mengundi.

Kita 1 Malaysia....tak kiralah mereka kaum lain dan mereka agama lain. Kita kena tolong menolong. Hakikat yang kita sudah lupa bahawa kita satu keluarga. Kita semua keturunan Nabi Adam a.s. Mereka tetap saudara kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!