Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Ahad, 3 Oktober 2010

Mahalnya tiket AirAsia

Huhu, cuti sekolah mula 20.11.2010... makngoh pula bertugas jaga sekolah time budak ambil SPM pada 24.11.2010 dan 6.12.2010.

Lamanya tu kalau nak tunggu 6.12 baru balik kampung.

Beberapa hari ni, makngoh tengok tiket Airasia dah mula naik sedikit demi sedikit.

Asalnya RM 180 last week, tadi makngoh cek pada 27.11 tiket berharga RM 252 dah. Itu baru Sandakan ke KL, pastu KL ke Kota Bharu pulak?

Inilah, dilema cikgu di Sabah dan Sarawak. Banyak ooo habis duit untuk tambang balik kampung. Kena yang kerap kali balik kampung, duit gaji habis untuk tiket kapal terbang je.

Kalaulah dekat, balik naik rakit je la labu :(

7 ulasan:

  1. gila la... nek bus la murah sikit.. hehe

    zairie recently posted:
    KEJAR DUIT ATAU TRAFFIC

    BalasPadam
  2. zairie, akan naik bus bila jambatan Sabah dgn Johor dah siap nanti. ekeke...

    Itulah nanti jambatan terpanjang di alam semesta

    BalasPadam
  3. mak ngoh...

    kene check sokmo kot AA ni..kdg2 time murah..kdg2 mahal..hehe

    p/s: saya xde pglamn ngajr kt saah sarawak lgi..mak ngoh posting kat sana eh?...xminta transfer blik klate??

    BalasPadam
  4. sarah : mungkin akan ada promosi cuti sekolah tiket murah. Tapi, mungkin juga tiada. Jadi makngoh tak berani nak mengharap sangat.
    Mungkin, terpaksa beli je lah tiket yg ada skrg ni.

    makngoh 1st posting di sini. tapi dah minta transfer hujung tahun ni. InsyaALLAH boleh :)

    BalasPadam
  5. semoga mak ngoh dpt blik klate kito..saya pom sejak ngajar 12 thun yg lepas..3 buah negeri doh...posting selangor..then mersing skrg kuantan..nk blik klate...tggu pencen kot..

    BalasPadam
  6. kesian orang kena keja jauh.

    Airline memang begitu. Kalau 100 seats, 10 saja murah, kalau habis kena beli yang lebih mahal.. makin dekat dengan date tu makin mahal..

    kena book awal..
    kalau kerja airline bayar 10% aje..

    Joha
    kuala lipis

    BalasPadam

sila komen jika sudi :)

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!