Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Khamis, 21 Oktober 2010

Rozaliya larikan diri sebab tidak mahu berkahwin

PUJUK...Rozaliya ditenangkan Mat Lazim pada sidang akhbar 
di IPD Kuantan, malamtadi. Rozaliya dan bapanya.

Biarlah dia dan maafkan dia. Gadis ini baru berumur 20 tahun. Memang dia belum matang dan memang dia salah kerana menghantar sms palsu kepada tunangnya dan melarikan diri dari rumah. Mungkin dia sudah kehabisan akal untuk bertindak.

Dia pergi kerana dia tidak mahu meneruskan perkahwinan yang bakal berlangsung lagi sebulan. Tunangnya pula memberitahu telah tawar hati dengan tindakan 'pura-pura diculik' oleh Rozaliya.

Tiada alasan yang diberikan oleh Rozaliya. Dia mengaku melarikan diri dengan sukarela dan bekerja di sebuah kedai di Bukit Bintang. Jadi, tak perlu lagi ada pihak menyalahkan pihak lain.

Bapa Rozaliya memberitahu -:

1)  punca anak perempuannya melarikan diri dipercayai kerana tidak mahu meneruskan perkahwinan dengan tunangnya, Mohd Helmi Mohd Noor, 24, selepas hubungan mereka berdepan masalah kira-kira setahun lalu.

2) “Anak saya memaklumkan mereka sudah tidak sehaluan dan Mohd Helmi dikatakan mulai berubah sikap.

3) “Dia memberitahu tunangnya itu bertukar menjadi panas baran, suka mengongkong dan susah diajak ke mana-mana selepas mereka mengikat pertunangan, berbeza ketika mereka masih berkawan dulu,” katanya ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di sini, malam tadi.

Jadi...misteri kehilangan Rozaliya telah terjawab. Syukur alhamdulillah gadis tersebut selamat ditemui. Apa akan terjadi dengan perkahwinannya nanti? Makngoh agak memang takkan jadi la tu.

Kalau hati tak berkenan, tidak lagi serasi memang patutlah perkahwinan tidak diteruskan. Berkahwin bukan untuk sehari dua, tapi untuk selamanya dunia dan akhirat.

Jodoh itu ketentuan ALLAH

2 ulasan:

  1. yelah, mungkin bukan jodoh dia.Semoga dia jupe insan yg lebih sesuai.

    BalasPadam
  2. betol.
    dr kahwen jadi mcm2 kes.
    baek wat protes tamo kawen. haha

    BalasPadam

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!