Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Ahad, 23 Mei 2010

Cikgu pun manusia...bukan nabi

Haha...kadang-kadang tergelak gak mak ngoh baca kartun-kartun dari surat khabar nih. Macam-macamlah kartunis nih buat untuk menegur dan memerli cikgu yer. Tapi betul la yang dorang lukis tu. Kadang-kadang bukan pelajar yang salah tapi cikgu yang salah.
Yang harus diingat...cikgu or guru adalah manusia biasa. Tidak maksum. Manusia yang memang akan melakukan kesilapan. Namun cikgu or guru nih telah diajar supaya meminimunkan kesilapan. Jika berlaku juga kesilapan. Nak buat macamana. Kami hanyalah insan yang lemah. Ewah....
paying attention, eat wind, play-play, together-together, in the well...Hebat kartunis nih dia variasikan pelajar. Ada pelajar yang pintar dan akan fikir diam-diam kesilapan belajar. Tapi ada juga pelajar yang memang tak faham-faham eat wind dia dengar headwind.... Hidup rockkapak...huwaargh!!!

Haha...lagi ar lawak. terbalikkan susunan formula larutan kultur....mak ngoh pun tak faham apa maksud soalan cikgu kimia kita nih. Tapi nasib baik ada budak yang faham dan menjawab larutan itu akan tumpah. Memang jujur dan lurus bendul pelajar itu. Tahniah!!!


Lagi satu masalah dan isu. Isu kerjarumah. Kalau tak bagi kerjarumah, budak-budak tak buat ulangkaji, kalau bagi kerja rumah dorang buat sampai penat yang amat, OR dorang tak buat sampai hati cikgunya pun hancur. Dalam gambar di atas...nampak tak sikap cikgu tu yang suka menuduh dan hentam suka-suka jer tanpa usul periksa. Silap-silap ada pelajar yang terasa. Tapi disebabkan pelajar-pelajarnya mengantuk jadi tak sempatlah nak ambil hati dengan kata-kata cikgunya. Semuanya jawab dengan jujur. bagus..bagus...



2 ulasan:

  1. dulu ade polisi gomen suh kurangkan homwek..aduhh... cikgu tak guna pun polisi tu... redha je la time tu..anyway, tanpa cikgu memang bH tak macam ni=)

    BalasPadam

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!