Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Isnin, 3 Mei 2010

Pelajar tak jawab soalan ujian

Minggu lepas sekolah mak ngoh wat test bulanan. jadi mak ngoh nih dgn semangatlah wat soalan.. kutip soalan2 sebenar last year...taip cantik bagi budak.

tapi sayangnya, leh dikatakan xsampai 1 per 3 jer yang jawab penuh. yang lain tu tinggal kosong. kecewa sungguh mak ngoh. dah la sehari sebelum test tu mak ngoh sakit tapi pergi juga sekolah dan masuk ke kelas tu mengajar. meningatkan dorang tajuk2 yang bakal masuk.

tindakan dorang tu kalahkan kelas paling hujung. padahal kelas dorang nih kelas pertama. kelas yg mnempatkan pelajar cemerlang PMR. Adakah mereka meraikan tahun honeymoon mereka?

Jatuh air mata melihat kertas2 jawapan yang sengaja dtinggalkan kosong. Jatuh pulak di depan budak2 tu. terdiam semua dorang melihat mak ngoh...huhu...kedengaran ada plak yg menangis. yang mak ngoh sebut " menyesalnya sy ajar bersungguh ajar kamu"... itu jer.

budak2 nih mak ngoh ajar dorang sejak dorang form 1 lagi sampailah skrg form 4. Result math pmr dorang amat membanggakan dengan kenaikkan % dan A yang membungakan ati mak ngoh. tapi kenapa tahun nih, budak nih dah jadi malas belajar. Benar ker mitos yang menyatakan pelajar menengah rendah akan berubah laku bila naik menengah atas. dorang rasa dah besar dan hebat.

Balik rumah ari tu, tgok2 ada sms dari budak kelas tu yang say sori. no need sori. i dont want ur sori but i want ur good result :(
apa apa pun, mak ngoh tetap syg budak2 tu dan takkan putus asa...walaupun terguris ati.

Reflection ::: Manusia paling hina adalah manusia yang percaya ada Tuhan tapi tidak takut padaNYA. Manusia hina adalah manusia yang 'bodoh dan malas'

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!