Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Jumaat, 28 Mei 2010

Imam Ditangkap Berzina

Alahai dunia akhir zaman...iman pun buat kerja terkutuk. Jadi pada siapa hendak diharapkan jadi tunjang agama Islam yang kita sayangi. Sepatutnya iman dan ulamak lah yang berada di barisan hadapan kepimpinan agama. Sedih sungguh mak ngoh.

No wonderlah maksiat berleluasa dan tiada tindakan drastik pun diambil untuk kesedaran golongan penyumbang utama iaitu remaja. Remaja membuang bayi...remaja berkhalawat... remaja berzina. Macamana nak sedarkan golongan muda ini yang sememangnya cetek ilmu sedangkan orang yang sepatutnya menyedarkan lebih teruk dari golongan yang perlu disedarkan. Wahai pemimpin agama...bangunlah dari tidur masing-masing. Tanggungjawab anda bukan kecil.

Sebab itu juga ada golongan pendek ilmu bertanya???
1) Apa bezanya iman yang sembahyang lima kali sehari tetapi melakukan zina berbanding dengan orang biasa yang tidak pernah sembahyang tapi tidak pernah berzina??? Siapa lebih baik?

2) Apa bezanya gadis yang bertudung dan menutup aurat tetapi bersekedudukan dengan lelaki berbanding dengan gadis yang tidak bertudung dan seksi tetapi tidak pernah bersekedudukan?

3) Apa bezanya bapa yang setiap hari mengunjungi masjid dan alim tetapi anak gadis mengandungkan anak luar nikah berbanding dengan bapa yang tidak pernah ke masjid dan jahil tetapi anak gadis masih suci tanpa noda?

Bila kita renung soalan-soalan pelik tapi benar ini, tentu akan timbul rasa sakit hati. Kita orang Islam dan yang buat maksiat itu pun Islam. Kita bersaudara bah!!! Kita tak boleh biarkan saudara kita terus menerus melakukan maksiat dan biarkan mereka menempah neraka.

Tapi bagaimana kita nak jawab soalan yang pelik tapi benar nih?
Sebab bagi kita yang tidak dalam ilmu, kita akan jawab "Tiada bezanya dah"

Secara tidak langsung dan secara sedar tak sedar, kita telah menghalalkan apa yang mereka buat. Akhirnya akan timbul kesimpulan salah yang memesongkan iaitu
"Mereka tidak perlu sembahyang pun tak apa sebab orang yang sembahyang pun boleh TERbuat zina gak"

"Mereka tidak perlu pakai tudung dan menutup aurat pun tak apa sebab bertudung pun belum tentu baik. Bertudung pun bersekedudukan juga"

"Mereka tidak perlu ke masjid pun sebab mereka sendiri tak pandai nak jaga anak. Baik lagi orang yang tidak pergi masjid dan jahil. Pandai lagi jaga anak"

TEPUK DADA TANYA SELERA
Sudah terlalu banyak penyelewengan dan pemesongan agama yang berlaku.
Dan saban hari manusia hanya mengeluh dan berbincang tanpa mengambil tindakan.

2 ulasan:

  1. salam, suka tgk blog ini, nak follow leh x? info yang bagus..tq

    BalasPadam
  2. wsalam...tak payah izin follow kecil tapak tangan....airport KLIA mak ngoh tadahkan
    terima kasih follow.

    BalasPadam

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!