Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Rabu, 19 Mei 2010

Majoriti remaja Indonesia aktif seks....remaja Malaysia macamana?


Dalam Sinar Harian, mak ngoh ada terbaca kononnya hampir semua remaja indonesia nih tau dan pernah melakukan seks. Cite pasal negara orang biarlah, sekarang ..macamana dengan negara kita sendiri?

Masa mak ngoh belajar dulu2, pensyarah mak ngoh ada bercerita tentang kajian rambang yang dilakukan di dalam sebuah dewan kuliah oleh seorang ustaz. Ustaz itu minta semua orang pelajar di dalam dewan menundukkan kepala mereka dan membongkokkan tubuh mereka ke lantai. time tu pelajar2 nih duk di kerusi. Kemudian ustaz tu tanya " Siapa di sini yang pernah bersetubuh? Angkat tangan sekarang"



Nak tau apa keputusannya? Hampir semua pelajar di dalam dewan tu, lelaki dan perempuannya mengangkat tangan. Disebabkan dorang semua tundukkan wajah dan tubuh ke lantai, jadi dorang sendiri pun tak tau kawan sebelah dorang tu angkat tangan ke tidak. Yang penting ustaz tu tahu. Dan yang paling penting ALLAH itu Maha Mengetahui.

Itu fenomena di Malaysia kita nih, 10 tahun yang lepas dan fenomena 10 tahun yang lepas tu, dibuktikan dan diparahkan lagi dengan feneomena buang bayi yang semakin glemer di negara kita ni. Bayi yang dibuang ... berapa % jer yang dijumpai? Yang tak ditemui tu..kita tak tau berapa banyak dah yang dimakan anjing, dimakan binatang buang, yang dibuang di laut, dibuang di sungai, ditanam dan dibuang di dalam sampah. Percayalah, yang ditemui nih hanya sedikit sahaja.


Bahan bacaan tambahan, bacalah kisah negara indonesia nih.

JAKARTA - Hampir 100 peratus daripada remaja Indonesia yang tinggal di bandar sudah melakukan seks oral, dengan 32 peratus daripadanya pernah melakukan hubungan seks.

Tinjauan Komisi Perlindungan Anak Indonesia (KPAI) itu melibatkan 4,500 remaja berumur antara 14 dan 18 tahun dari Jakarta, Bandung dan Surabaya.

Pengerusi KPAI, Hadi Supeno berkata, tinjauan itu juga mendapati 21 peratus remaja perempuan pernah menggugurkan kandungan dan kebanyakan remaja mempelajari seks melalui Internet.

“Sebanyak 97 peratus daripada mereka pernah melayari laman web lucah sekurang-kurangnya sekali,” kata Hadi.

Menurutnya, KPAI menggesa Menteri Komunikasi dan Informasi Indonesia, Tifatul Sembiring menyekat laman web lucah seperti yang dilakukan di China dan Iran.

1 ulasan:

  1. WOw..sdih nyer..zaman anak2 fa mcm ner lah plop..lg 20 thn..sgt membhaya ...

    BalasPadam

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!