Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Isnin, 12 Julai 2010

Keliru dengan laporan Metro mengenai Tom Raja Farah diserang


Penyanyi diserang
Oleh Muhd Izawan Baharin dan Suraya Roslan
am@hmetro.com.my

2010/07/12

PETALING JAYA: Perbincangan antara rakan lelaki juara program realiti MyStarz LG musim ketiga, Tom Raja Farah dengan ahli keluarga isteri lelaki itu bagi mencari penyelesaian terhadap isu rumah tangga mereka, semalam, berakhir dengan pergaduhan apabila berlaku tumbuk-menumbuk dan sepak terajang sehingga menyebabkan penyanyi itu serta beberapa individu lain cedera.

Pergaduhan berlaku kira-kira jam 5.30 petang di tepi jalan raya berhampiran sebuah restoran berdekatan Balai Polis Damansara itu menggemparkan orang ramai termasuk sekumpulan wartawan yang dijemput ahli keluarga isteri rakan lelaki Tom atau nama sebenar Raja Farah Afzal Raja Ikram, 25.

Pertemuan itu dibuat beberapa jam selepas ahli keluarga isteri rakan lelaki penyanyi itu mengadakan sidang media di kediaman mereka bagi memberi penjelasan susulan kenyataan Tom, rakan lelakinya dan isteri lelaki itu yang mendakwa mereka difitnah dalam satu program hiburan di televisyen, tengah hari semalam.

Ketika sidang media berlangsung, suami wanita itu menghubungi seorang ahli keluarga isterinya bagi menyatakan hasrat untuk bertemu di rumah mereka, tetapi mengubah lokasi ke Balai Polis Damansara beberapa minit kemudian.

Pihak keluarga wanita itu bersama wartawan kemudian pergi ke Balai Polis Damansara tetapi Tom enggan bertemu, sebaliknya mahu berjumpa seorang demi seorang ahli keluarga berkenaan di sebuah restoran berdekatan.

Ketika ditemui di lokasi itu, Tom sempat menyatakan dia tidak menyangka ahli keluarga wanita berkenaan sanggup berkasar kerana dia menjaga anak perempuan mereka yang sarat mengandung dengan baik.


Pada awal pertemuan itu, suasana tenang apabila kedua-dua pihak berbincang dengan baik namun tanpa diduga, tiba-tiba Tom yang kelihatan sedang duduk berbual dengan seorang ahli keluarga isteri rakan lelakinya diserang oleh seorang lelaki.

Akibat serangan itu, Tom jatuh terbaring di atas jalan raya, namun lelaki terbabit masih cuba menyerangnya manakala rakan lelaki penyanyi itu bersama seorang lagi kawannya turut bergaduh dengan anggota keluarga lain sehingga menggemparkan orang ramai yang berada di situ.

Bagaimanapun, pergaduhan itu dapat dileraikan apabila beberapa ahli keluarga lain menenangkan keadaan manakala Tom bersama dua rakan lelakinya bergegas ke Balai Polis Damansara yang terletak kira-kira 50 meter dari tempat kejadian.

Susulan kejadian, kedua-dua pihak membuat laporan di Balai Polis Damansara, manakala Tom yang ditemui sejurus selesai membuat laporan enggan mengulas insiden berkenaan kerana tidak mahu mengganggu siasatan polis.

“Mungkin saya akan membuat kenyataan media secara rasmi tapi tidak tahu bila. Buat masa sekarang saya tidak mahu komen apa-apa, biar polis jalankan siasatan dulu,” katanya yang cedera di pipi kanan, perut dan paha kiri.

Terdahulu pada sidang media, bapa angkat kepada isteri rakan lelaki Tom yang enggan namanya disiarkan berkata, mereka sudah lama mengetahui ‘hubungan sulit’ penyanyi itu dengan suami anak angkatnya sejak berada di Taiping, Perak lagi.

“Kami hanya mendiamkan diri kerana sedar kami hanya keluarga angkat tapi siapa mampu menahan sabar apabila kami mendapat tahu anak perempuan yang kami jaga umpama anak sendiri sejak berusia setahun didera suami dan teman wanitanya.

“Kami cuba mengesan tempat tinggal mereka di sini tapi gagal sehinggalah mendapat tahu anak angkat saya itu melahirkan anak sulung di Hospital Sungai Buloh pada 29 Jun lalu.

“Pelbagai cerita tidak elok kami dengar mengenai apa yang berlaku antara penyanyi itu dengan suami anak angkat saya, malah anak angkat saya itu sendiri menceritakan segala-galanya mengenai dia dipukul menerusi SMS dan panggilan telefon, namun disebabkan takutkan suami, dia enggan membuat laporan polis,” dakwanya.

Ibu angkat wanita itu, Norliza Shamsuddin, 53, pula berkata hatinya terguris apabila menonton program televisyen mengenai kenyataan Tom dan suami anak angkatnya.

.......................................

Di bawah pula adalah komen-komen dari pembaca
* sorry, gambar kecik... :)












Di antara komen pembaca -:

1. tak paham apa yg wartawan tu tulis.wartawan tu pening apa yg nak dia tuliskan

2. betul2..sebelum tengok komen pembaca,saya ingat saya yg pening rupa2nya ramai yg pening baca cerita ni.

3. artikel ni playsafe kot.takut kene saman nanti..tu yang berbelit2

4.naratif nya tidak memenuhi syarat penceritaan...simbiosisnya tidak teratur dan berbeli-belit, morfologi tidak ada..membuatkan pembaca pening....tolong aturkan ayat yang sesuai dari segi tema, sinopsis yang sesuai, watak yang jelas dengan penceritaanya dan kesesuaian ayat mengenai subjek dan prediket,.....

5. Wartawan tangkap muat. Sekarang ni pun banyak wartawan yg guna bahasa pasar. Ketua pengarang patut ambil berat tentang ini.

6. langsung tak paham 200%...pening baca...dah la bola sampai pagi... ni tengok news lagi buat org pitam ...

7. wartawan tangkap muat ker nie.. tulis berbelit-belit

8. x phm ar artikel ni..
leh ar wat semula artikal ni ngn jelas & nyata!!..
wat owg pening kpale jea bce artikel b'belit2!!..

9. sape isteri mentua kawan anak angkat rakan suami tom tu?

10. susah la nak faham cerita tulisan ni.. penyampaian yang berbelit2 dan mengelirukan.. isk isk iskk.. srdr wartawan yang tulis artikel ni, sila belajar lagi.

Nak baca laporan paper KOSMO pulak? Klik Sini

5 ulasan:

  1. emm, mcm2 la sekarang ni -_-

    BalasPadam
  2. Malaysia artist strory...
    Divorce or Fight or Relationship LOL

    BalasPadam
  3. peninggggggggggggggg!!!!!!!!!! klu x tau nk cite yh lh cite
    buat pening kpala tau

    BalasPadam
  4. macam tulisan wartawan amen0...byk putar belit..

    BalasPadam
  5. Agaklah, saya pon tak faham...

    BalasPadam

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!