Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Ahad, 15 Ogos 2010

Anda pernah makan durian merah?

Eiii apalah makngoh ni kan, di tengahari bulan puasa, tanya pasal makan...Sorry yer.
Gambar atas tu adalah durian yang biasa terdapat di pelusok negara kita




Ha....inlah durian merah yang makngoh maksudkan. Kalau di Sandakan ni, banyak betul durian macam ni dijual. Tapi makngoh sendiri belum pernah cuba. Kawan-kawan makngoh kata tak sedap sangat durian ni.
Biasanya dibuat tempoyak je. Kalau orang Sandakan, nak beli durian ni, pergilah ke Batu 7 depan Wisma Persekutuan. Wah...so many. Setiap hari dalam perjalanan pulang dari sekolah. makngoh tengok peniaga duk longgok durian ni.
p/s : teringin nak buat kerjasama dgn MARDI nak hasilkan durian kalerful..

4 ulasan:

  1. kenapa mok ngoh wak copyright nih, tok leh nok komen beberapa entri lepas

    BalasPadam
  2. huh..plik nyer..1st time tgk..
    ade gak durian cmnie..hehe

    BalasPadam
  3. katanya mahal durian merah nie, & isi x sesedap yg biasa2 kita makan sokmo tuh. tp eelobor x pernah makan lak

    BalasPadam
  4. sekarang di sini klu tak silap macam RM 15 sekilo durian merah.durian biasa pulak RM2-RM5 sekilo. memang isinya tak sedap. Orang sabah kata, isi durian merah ni takde rasa pun.

    BalasPadam

sila komen jika sudi :)

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!