Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Jumaat, 27 Ogos 2010

Kecewa dan marah dengan tindakan rakyat Indonesia


Beberapa hari lagi kita nak sambut kemerdekaan dan kempen kibarkan jalur gemilang juga semakin meriah. Di sekolah makngoh, pelajar tak putus-putus menghias kelas mereka dengan jalur gemilang dan bertemakan kemerdekaan.


Selain didik anak bangsa kita supaya mencintai bendera Jalur Gemilang, kita sendiri, tak pernah mendidik anak-anak kita supaya membenci rakyat Indonesia dan kita tak pernah didik anak kita supaya menghina bendera negara lain.

Tindakan rakyat Indonesia yang memijak Jalur Gemilang dengan najis mereka dan membaling Kedutaan Malaysia dengan najis amatlah dikesali dan sangat tidak bermoral. Makngoh sangat sedih dan marah. Apakah kita harus melakukan perkara yang sama kepada bendera mereka dan melakukan perkara yang sama kepada Kedutaan Indonesia di Malaysia? Tentu sekali tidak. Kita rakyat Malaysia yang bertamadun, berbudi bahasa dan ada undang-undang.

Menyedihkan, kita serumpun dan kita sama agama tetapi ada pihak yang suka mencari pasal dan suka bergaduh. Apapun, dilihat di sini...keegoaan dan cemburu adalah punca utama.

Namun, pertanyaan makngoh...Itukah tamadun manusia bergelar rakyat Indonesia? Dan itukah cara Indonesia berterima kasih dengan Malaysia yang menyediakan peluang pekerjaan untuk rakyat mereka di negara ini.



~~~~ isu batik yang digembar gemburkan oleh media Indonesia


~~~~isu gembar gembur tarian pendet yang makngoh sendiri tak pernah tengok pun di Malaysia.
**** sila baca komen,cacian dan hinaan mereka di youtube..

baca pula satu laman facebook yang bertajuk
ini pula laporan berita mengenai apa yang Indonesia tidak puas hati dengan Malaysia. Nampaknya bukan rakyatnya sahaja tetapi pemimpinya pun sama.

memang wajarlah, Kuala Lumpur tidak akan mohon maaf

inilah orang kata kacang lupakan kulit dan orang yang tidak kenang budi

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN
SEMOGA MALAYSIA TERUS MAJU DAN MAKMUR
SEMOGA MALAYSIA DIJAUHI BENCANA DAN MALAPETAKA
SEMOGA MALAYSIA SENTIASA BERADA DALAM LINDUNGAN ALLAH

5 ulasan:

  1. sape tok maroh deh? biasa la tindakan reflek lagu tuh bilo ore mempermainkan maruah negara seolah2 di cabar. walaupun mereka lebih dahulu mencapai kemerdekaan awal berbanding negara kita, tapi rata2 mentaliti rakyat mereka masih rendah yang amat. bukan menuduh, semua boleh melihat dan buat penilaian sendiri

    BalasPadam
  2. orang malaysia ni pun..
    semua yang indonesia tu la
    yang korang suke..
    tak abis2 indonesia..
    minat sanagt orang indonesia tu yang
    sampai ikut lari ke lombok..
    tengok le drama2 indonesia kat malaysia ni..
    sibuk blogger2 malaysia ni dok
    tolong promosi..

    BalasPadam
  3. semoga Malaysia akan terus aman dan makmur.tak faham kenapa org indon ni xpuas2 hati lg.senget betul.dhla ramai org dorg dkt ngara kita.

    BalasPadam
  4. itulah..mengejutkan bila dorang operasi sapu malaysia...nak halau rakyat malaysia dari negara mereka. tapi dorang tak ingat ker puluh ribu saudara2 dorang yang ada di malaysia mencari rezeki. bagaimanalah hati mereka itu sebenarnya...pelik

    BalasPadam
  5. Malas nak sebut lagi pasal depa ni. Buat sakit hati jer. Perasan bagus, perasan hebat. Tapi datang negara kita gak cari makan, pastu tak sedar diri...

    BalasPadam

sila komen jika sudi :)

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!