Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Ahad, 8 Ogos 2010

Kisah benar : Nafsu tak mengira usia, rupa dan kelulusan pendidikan

Makngoh nak berkongsi satu kisah benar mengenai kehidupan suami isteri. TAPI tujuan makngoh bukan nak mengutuk, memburukkan atau menyalahkan mana-mana pihak.

Tujuan makngoh bercerita ini untuk dijadikan sempadan dan tauladan untuk pihak isteri mahupun pihak isteri.

Kisah ini berlaku di Kelantan, daerah mana dan kampung mana tu biarlah rahsia. Isterinya bertugas sebagai nurse dan sentiasa sibuk dengan syif malamnya. Suami pula bertugas sebagai guru dan mereka sudah ada 3 orang anak, darjah 3, darjah 1 dan umur 5 tahun yang bongsu.

Menyedihkan, apabila setiap kali si isteri pergi kerja malam...si suami membawa pulang kekasih hati ke rumah mereka untuk memadu asmara dalam istilah lain berzina. Si anak pula, samaada anak mereka telah tidur ataupun anak dihantar ke rumah emak suami untuk dijaga ketika isteri bekerja.

Perlakuan suaminya itu berulang berkali-kali sampaikan orang kampung sudah tidak tahan dan memberitahu kejadian tu kepada si isteri awal tahun ni, bulan Januari lepas.

Namun, si isteri tidak percaya dan bertanya hal sebenar kepada suami.

Si suami pula, bila isteri bertanya tentang hal itu, dia terus melenting dan maki hamun isteri. Dalam meradang itu, dia menceraikan isterinya.

Lepas bercerai, isteri tinggal di rumah tu dan si suami menyewa di di tempat lain. Tetapi bila hujung minggu, suaminya tetap ke rumah itu memotong rumput dan bercucuk-tanam. Rupanya dia menyesal tetapi sudah terlanjur menceraikan isteri. Anak mereka yang tiga orang tu pula, dipisahkan. Yang bongsu tinggal bersama emak suami dan 2 orang lain tinggal bersama masih tinggal dengan ibunya.

Dalam pada itu, orang-orang kampung juga ada bertanya tentang masalah sebenar rumahtangga mereka. Kata suaminya
~~~dia sunyi. Isteri tiada di malam hari sibuk dengan kerja. Bila isteri pulang kerja, dia pula yang kena pergi kerja. Jadi mereka tiada masa bersama.

~~ isterinya tak jaga makan pakai dia. Makan minumnya dia yang kena cari sendiri.

~~anak-anak terabai sebab isterinya sibuk dengan kerja.

Namun, menurut isterinya pula -:
~~ sebelum dia pergi kerja, makan malam disediakan siap di atas meja. Tapi langsung suaminya tak sentuh makanan tu. Suaminya balik kerja di siang hari pun, isterinya sediakan makan minum. Bukannya tidak buat apa-apa.

~~ anak-anak cuma tidak bersamanya di waktu malam sahaja. Di siang hari, dia tetap menjaga anaknya.

~~ hubungan suami isteri mereka...biarlah mereka sendiri yang tahu.

Bulan 5 lepas, suaminya pun telah berkahwin dengan kekasih yang selalu dibawa pulang tu. Rupanya, kekasihnya itu seorang ustazah bertudung labuh mengajar di sekolah rendah dan baru sahaja mula mengajar hujung tahun lepas. Sangat menyedihkan dengan perwatakkan ustazah itu.

Ini baru bulan 8...tetapi ustazah itu sudah mengandung 8 bulan dan baru je mengadakan majlis lenggang perut.

Isteri yang ditinggalkan suaminya tu pula, menyewa di rumah lain bersama 2 orang anaknya. Rumah mereka itu sekarang dalam proses untuk dijual.

Sungguh sedih, rumahtangga musnah hanya disebabkan nafsu serakah semata-mata. Ambillah pengajaran dari kisah ini.

1 ulasan:

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!