Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Sabtu, 21 Ogos 2010

Kasihan Abang & Kakak dan Pakcik & Makcik Polis di luar sana


Belek suratkhabar, ada je kesalahan jenayah yang berlaku di serata negara menyebabkan makngoh terfikir, polis-polis di negara kita macam tak sempat nak duduk rehat. Lepas satu-satu kejadian jenayah berlaku. Macam sekarang ni, kes paling panas kes buang bayi. Kemudian kes bunuh suka-suka hati yang tiada petunjuk untuk membantu siasatan.


Itu belum lagi kes samun, ragut, rogol, rompak, khalwat, bergaduh dan macam-macam lagi lah termasuk kes pertengkaran suami-isteri, adik beradik, anak-ayah dan ahli keluarga lain yang perlu melibatkan siasatan polis. Contoh kes suami simbah asid ,suami tetak isteri dan suami toreh isteri.

Ini bulan Ramadhan. Syaitan dirantai. Makngoh ingat berkuranglah masalah-masalah ini. Bolehlah polis-polis berehat seketika untuk sebulan ni tetapi rupanya, syaitan original sahaja dirantai tetapi syaitan dalam diri manusia tetap ada. Maka, terpaksalah polis-polis bekerja keras walaupun bulan puasa.
Habis bulan puasa nanti, syaitan kembali bebas...maka bertambah banyak lagi kes jenayah yang berlaku. Makin sibuk si polis.


Polis trafik? Pun sibuk bila menjelang perayaan utama macam raya puasa ni. Hampir segenap jalanraya ada je polis trafik dan JPJ pun operasi. Macam-macam OPS sejak makngoh kecil hingga dah dewasa ni. Tapi ops atas ops, kemalangan dan kecuaian sentiasa berlaku. Itu belum masuk lagi kes syaitan yang mengoda manusia supaya merempit. Bulan puasa polis trafik sibuk, lepas bulan puasa nanti pun sibuk, masa kereta berasak-asak masuk ke bandar kembali.
Kesimpulannya....jangan jadi polis, jadilah cikgu macam makngoh ni. ekekekeke. Walaupun banyak masalah di sekolah tapi tidaklah sampai melibatkan kematian dan darah. DAN masalah-masalah itu takkan melemahkan semangat seorang guru dari terus menjadi guru. :)
p/s : semua kerja itu MULIA selagi tidak bercanggah dengan ajaran Islam.

1 ulasan:

  1. hehehe, tp nasib baik gak ada polis walaupun kes bertambah2 dan kes lama tak setel2 tp sekurang2nya jasa pihak berkuasa nie sgt besar sebenarnya. cuma pendekatan perlu di ubah suai kut

    BalasPadam

sila komen jika sudi :)

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!