Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Ahad, 1 Ogos 2010

CCTV utk kakitangan awam yang curi tulang...

eke kekeeke...mak ngoh suka skuad macam ni. Elok benar dipantau kerja-kerja kakitangan awam nih. Dorang nih buat kerja secara maksimun ke tidak? Dorang nih tak buat kerja ker? Dorang nih main-main masa bekerja?

Skuad tu kena juga siasat secara online. Adakah kakitangan awam ni online sewaktu time bekerja...bermain facebook, main online game, main chatting terutamanya YM, donwload movie dan lagu, main blog dan macam-macam online yang tiada kaitan pun dengan kerja sebenar.

Huhu..mesti yang ramai yang marah ni. Dengar kata siap ada CCTV lagi tu untuk siasat kakitangan awam yang mengular ke tempat lain terutamanya ke kafeteria, gerai makan dan shopping complex. (gerai makan pun nak letak CCTV?)

Yang penting lagi, CCTV di sekolah, bilik guru dan dalam kelas. Kalaulah ini dilaksanakan, mahu 100% lulus peperiksaan. Guru dan pelajar sama-sama takut. Betul nih! walaupun nampak menyusahkan dan semestinya ramai yang tidak setuju tapi sebenarnya kaedah ini sangat SESUAI.

Pengetua terutamanya boleh pantau dari biliknya je, kelas mana yang guru tidak masuk, pelajar mana yang nakal, guru mana yang suka duduk dalam kelas, guru mana yang main facebook dan game di dalam bilik guru, pelajar mana yang bertugas bersihkan kelas, pelajar mana yang malas nak bersihkan kelas dan macam-macam lagilah. Sangat banyak yang boleh dipantau. Lagi 1, boleh cek, guru mana suka lama-lama di kantin sekolah. Wakaka.

Asyik!

1 ulasan:

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!