Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Selasa, 3 Ogos 2010

Hari ni Mak ngoh ponteng sekolah lagi

Huhu hehe hoho....

sejak akhir-akhir ni bukan sekali dua mak ngoh tak pergi sekolah. Kasihanlah budak-budak dah rugi beberapa waktu P&P sebab gurunya tiadanya.

Sekarang kan dah nak dekat exam, jadi guru-guru dijemput menghadiri kursus pemarkahan, bengkel menjawab soalan dan macam-macam lagi. Guru-guru tersebut, termasuklah mak ngoh.

Antara kursus yang mak ngoh ikut seminggu dua ni -:
1) Bengkel skor Matematik
2) Bengkel skor Matematik Tambahan
3) hari & esok : Kursus Koperasi yang melibatkan semua koperasi baru di Sandakan & Tawau
4) Isnin depan Bengkel Skor SPM Fizik
5) 21 Ogos Bengkel Kajian Tindakan.

Antara kursus tersebut, yang paling mak ngoh rasa bermanfaat kursus Matematik SPM. Macam-macam petua, cara pemarkahan, tips mengajar dan tips-tips menjawab soalan diajar. Sangat bermakna. Nak juga mak ngoh masukkan tips-tips tersebut dalam blog ni, tapi...matematik kan, kena buat pecahan...kena buat rajah-rajah, kena buat graf....dan kena guna simbol-simbol...susahlah juga nak ditaip dalam blog.

Tapi,,,mak ngoh ada idea nak menaip dan melukis benda-benda matematik nih, cuma benda tu mengambil masa. Nantilah mak ngoh cuba. Walaupun mungkin tak ada orang yang nak baca tips-tips macam tu, tapi mak ngoh harap ada pelajar-pelajar SPM yang mencari tips berguna sebelum menjawab soalan SPM matematik, matematik tambahan dan fizik.

Jadi, mak ngoh akan mencuri masa-masa yang mungkin ada terselit di mana untuk menyiapkannya.

Erk, sekarang kami juga sibuk dengan EXcel Exam dan juga Trial Exam. Jadi...memang jarang-jaranglah mak ngoh update blog. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!