Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Khamis, 5 Ogos 2010

cikgu di pendalaman sarawak

jom tenangkan minda dan kosongkan fikiran mengenai cikgu di sarawak yang ditumbuk oleh pelajar tu.

ada orang kata cikgu tu yang salah, ada orang kata pelajar yang salah dan ada yang kata keduanya salah.

Tengok jer lah kartun di bawah ni :


bukan makngoh yang buat kartun ni. tapi mereka yang punya idea tersendiri mengenai guru di sarawak. Maklumlah, masyarakat kita ada macam-macam pemikiran tersendiri.

ops, petang tadi makngoh dapat rambutan dari student. Mama budak tu yang kirim,... bulan lepas pun kirim rambutan juga. Belakang rumah budak tu penuh dengan pokok rambutan sebab tu lah, sampai rambutan untuk makngoh. Kebetulan, mak ngoh memang rapat dengan dia. Masa Hari Guru tu pun , mama budak belikan makngoh hadiah. Makngoh sangat terharu dengan penerimaan sesetengah ibubapa terhadap guru semenanjung di sini.

ERK!!! Makngoh tak minta pun yer.

Ada seorang budak lelaki kelas 5B beria-ia nak bawakan makngoh buah durian 5 biji dari kebunnya. Esoknya, datang buat pertukaran, nak bawa mangga pula. Kemudian, sampai sekarang ...diam je...Haha....lucu lah budak-budak ni. :)

p/s : tiada markah tambahan kalau memberi guru anda buah-buahan atau hadiah atau rasuah. Guru jangan powww pelajar. Tak cukup lagi gaji???

3 ulasan:

  1. ore po mok ngoh memey muroh rezeki, anok2 murid saye

    BalasPadam
  2. syukur muroh rezeki. Hok sentup angin gak lamo doh tak mene cabutan bertuah :0

    BalasPadam
  3. alhamdulilah rezeki makngoh..hehe

    BalasPadam

sila komen jika sudi :)

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!