Sudut Test Mouse Kiri

Tinggalkan pesanan anda di sini

Sabtu, 21 Ogos 2010

"Dilarang letak cawan di sini bodoh!"

Ini adalah papan tanda (kononnya) yang diletakkan di Wakaf Che Yeh, Kota Bharu Kelantan. Anda tahu wakaf che yeh? Pasar borong yang beroperasi di malam hari hinggalah ke subuh. Setiap malam, pasar borong ini dipenuhi dengan orang ramai yang datang cuci mata dan beli-beli barang dari makanan ke pakaian dgn harga yang murah. Nak yang harga mahal dan high standard pun ada.
Celik mata luas-luas, anda nampak tak cawan plastik yang ditinggalkan di situ? Memang pasar borong ni, bermasalah sangat-sangat time nak buang sampah. Makngoh pun konfius dan bermasalah nak buang sampah. Tiada tong sampah yang mencukupi disediakan dan lokasi tong sampah tidak strategik. Jadi itulah punca orang buang sampah merata-rata.
Kepada pihak berwajib, tolonglah tambah tong sampah yer. Jangan duk tambah dan ramaikan pengawai saman je di pasar borong tu. Ini tidak, nak saman orang cepat dan rajin jer, tapi kemudahan penting tak disediakan.

2 ulasan:

  1. mahunya tak kenal mokngoh dio wesh, cumo 3 minit jah naik muto kalu nga umoh ambo

    BalasPadam
  2. lor...kalau gitu gak...time xdok parking di wakaf che yeh, leh cari umah eelobor ler...tumpe parking. pahtu eelobor anta makngoh nga makngoh ngan moto des des

    BalasPadam

sila komen jika sudi :)

Labels

~Komen Terbaru~

Get This Recent Comment Widget!